تخطی از قانون بزرگترین آسیب برای جامعه است
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا, حجت الاسلام 'محمد جعفر منتظری' روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری همدان افزود: قانونی كه در مجلس تصویب و توسط شورای نگهبان تایید می شود, حب الله است.

وی با بیان اینكه تخطی از مقررات نظام حرام است, اضافه كرد: اجرای درست و بهینه قانون در افزایش میزان رضایت مندی مردم از كارگزاران نظام و دولتمردان موثر است.

رییس دیوان عدالت اداری كشور تاكید كرد: نباید به مسوولیت و پست و مقام به عنوان یك طعمه نگاه كرد, بلكه باید با انجام درست وظایف محوله برای رضای خدا و خلق خدا تلاش كرد.

حجت الاسلام منتظری دیوان عدالت اداری را شاخصی برای مسوولان دانست و گفت: رعایت این شاخص نشان دهنده سلامت اداری هر دستگاهی است.

وی یادآور شد: دیوان عدالت اداری از افتخارات نظام اسلامی است و وجه تمایز آن با نهادهای همتراز خود در دیگر كشورها مستقل بودن آن از دستگاه اجرایی است.

وی با اشاره به اینكه محور قرار گرفتن قانون در انجام فعالیت ها، موجب افزایش رضایتمندی مردم می شود, تصریح كرد: علت شكایت مردم از دستگاه های اداری تخطی از قانون است و مردم اجرای قانون را مطالبه می كنند.

رییس دیوان عدالت اداری كشور افزود: چنانچه مردم شاهد اجرای درست قانون باشند در صورتی كه مردم به خواسته خود هم نرسند, قطعا از عملكرد مجموعه راضی خواهند بود.

حجت الاسلام منتظری اظهار كرد: به 50 درصد از شكایات ارسالی به دیوان عدالت اداری ترتیب اثر داده نمی شود, چرا كه این شكایت ها منطبق با قانون نیست, اما به مابقی شكایت ها كه منطبق با قانون است رسیدگی می شود.

7525/551/320





:: برچسب‌ها: جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: